Love or Hate
V1969 by Versace női kézitáska
love     hate



2016 April 20.

A TOMS Story


One for One


2006-ban Blake Mycoskie amerikai utazó és vállalkozó összebarátkozott egy argentín falu gyerekeivel és észrevette, hogy sokuknak nincs cipőjük, így egyrészt védtelenek a különböző fertőzésekkel szemben, másrészt kisebb eséllyel jutnak el az iskolában, pedig az oktatás létfontosságú a gyerekek szegénységből való kiemelkedésében. Segíteni szeretett volna és így az Egyesült Államokba hazatérve létrehozta a TOMS-ot (a név a “Shoes for Tomorrow Project”-ből származik), egy céget, ami minden eladott pár cipő után egy párat egy rászoruló gyereknek ajándékoz.



A TOMS már az első évben 10 000 pár cipőt adottel és ugyanennyit szét is osztott az argentín gyerekeknek, amit azóta is minden hatodik hónapban megtesz, az előző félév eladásainak megfelelően. 2016-ra már az 50 milliomodik párnál tart az adományozás, a cipőkkel pedig rengeteg gyereken segített az idén 10 éves TOMS a világ több, mint 70 országában, minden esetben helyi szervezetekkel együttműködve.



Felismervén, hogy a One for One model más globális célokat is szolgálhat, Blake 2011-ben bevezette a TOMS Eyewear-t, hogy segítse az arra rászorulók látásának korrigálását, azaz a cég minden egyes eladott optikai keret, illetve napszemüveg után szemüveget, gyógyszeres kezelést vagy látásjavító műtétet biztosít 13 különböző országban.



A vásárlások ráadásul nemcsak a látáskorrekciókat segítik, hanem olyan közösségekre alapuló programokat is, melyekben új szakembereket képeznek (gyakran fiatal nőket), és illetve helyi önkéntesek és tanárok is a szem egészségének megőrzését segítő tréningekben részesülhetnek.



2014-ben létrejött a TOMS Roasting Co., azzal a misszióval, hogy a márka prémium minőségű kávéjának eladásai után tiszta ivóvízhez segíthessék a kávék származási helyén élőket. 6 ország lakói jutottak eddig több, mint 250 000 heti adag vízhez, azaz minden egyes eladott zacskó kávé után valaki 140 liter tiszta ivóvizet kap, ami a közösségek szintjén jobb egészségügyi állapotot, nagyobb gazdasági termelékenységet és jobb oktatást jelent. A TOMS Roasting Co.ezenkívül segíti a fenntartható helyi ivóvíz ellátórendszerek fejlesztését, melyek több generáción keresztül szolgálhatják a közösséget.



A TOMS legújabb projektje táskáihoz kapcsolódik, 2015 eleje óta 4 országban kapnak minden táska eladása után a nem biztonságos körülmények között szülő anyák egy szülési készletet, illetve a TOMS hozzájárul a képzett segítők oktatásához is.



A TOMS a One for One modell minden termékcsoportban való alkalmazása mellett arra is figyelmet fordít, hogy ne csak adományozással, hanem a cég gyártási kapacitásainak az adományozás helyére vitelével munkahelyteremtéssel is segítse a fejlődő országok lakóinak életkörülményeinek javítását.



Mint minden évben, a TOMSidén májusban is megrendezi a One Day Without Shoes nevű rendezvényét, melynek során arra hívják fel a márka rajongóit, hogy töltsenek egy napot cipő nélkül, ezzel is jobban átérezve a Föld kevésbé szerencsés lakóinak sorsát. A május 10-én a kezdeményezésben résztvevők idén ráadásul vásárlás nélkül is segíthetnek a rászoruló gyerekeken, mert a TOMS 100 000 párig minden #withoutshoes hashtaggel az Instagramra feltöltött fotó után egy pár cipőt ad 10 ország gyerekeinek.





 

címke: toms, cipő, táska, szemüveg


komment

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció